יום ב', טו’ בשבט תשע”ט
דף הבית מודל איכות חיים ותמיכות הווי ביה"ס מרחבי כיתות חדר מורים יצירת קשר

מודל איכות חיים תפיסת איכות החיים ממוקדת באדם ובפרט. זהו מודל שנבחר ע"י בית אקשטיין כמודל מקצועי שיוביל את העבודה בכל הארגון. מידת איכות החיים מושפעת מהפער הקיים בין צרכיו ורצונותיו הממומשים של האדם ובין אלה שאינם ממומשים. פער זה מתייחס הן לתפיסתו הסובייקטיבית של האדם את מציאות חייו והן להערכה אובייקטיבית של הישגיו בתחומים השונים. ככל שהפער יהיה קטן יותר איכות החיים תהיה גבוהה יותר. על מנת לשפר את איכות החיים של האדם יש להתייחס למימדים אובייקטיבים, כלומר הישגי האדם בהתייחס לכלל החברה ולממדים סובייקטיביים, כלומר מנקודת מבטו של הפרט. שני ההיבטים הכרחיים למדידה שלמה. פירוט תחומי איכות החיים: 1. רווחה רגשית - תחושת ביטחון וסביבה בטוחה, רוחניות, אופטימיות, חופש מדאגות לגבי משפחה, חברים ובית. הערכת עצמית, סיפוק מביה"ס, מהקהילה ומהתמיכות הניתנות. 2. יחסים בין אישיים - קשרים ויחסים עם בני משפחה, עם חברים, עם ארגונים בקהילה, יחסים וקשרים אינטימיים. 3. רווחה חומרית - כסף שבאמצעותו ניתן לקנות דברים, אפשרות שימוש במכשירים חשמליים בבית. 4. התפתחות אישית - הזדמנויות לפיתוח מיומנויות חדשות, הזדמנויות להיות מעורבים בפעילויות מקדמות מבחינה השכלתית, מקצועית ואישית. 5. רווחה פיזית - יכולת לאכול, להתלבש, להתרחץ, ללכת, רווחה תזונתית,הזדמנויות לפעילות פיזית. 6. הכוונה עצמית - החופש לקבל החלטות או לבחור לגבי פעילויות היומיום, אפשרות להביע דעה, השגת מטרות אישיות וסנגור עצמי. 7. הכלה חברתית - להיות מקובל וחביב על הסובבים, שותפים, שכנים ואנשי צוות. קבלת סיוע ותמיכה מחברים. 8. זכויות - מתן כבוד לפרטיות, אפשרות לרכוש אישי, אפשרות לקבלת סיוע חוקי והגנה ממצבים שליליים.

 
 
לוח חודשי
אקטואליה
לוח צלצולים
לוח חופשות תשע"ז
מוגנות ברשת
מודל איכות חיים ותמיכות
חגים ומועדים
תערוכות
מגמות בבית הספר
הטיפים שלנו
דברים שרואים משם לא רואים מכאן
מרחבי כיתות
הווי ביה"ס
ארכיון
ניהול איכות
מועצת תלמידים
ספריה
לוח מבחנים
מגמות בחינוך הטכנולוגי
למידה בשעת חירום